CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thursday, June 25, 2009

bila ada yang dengki

aku kekenyangan teramat saNGat sekarang neh
oleh kerana sudah kenyang,so it's time for fun!
hey not so fun
im being so crazy after makan kak chik's roti
bread dengan hotdog yang disalut telur
yummy.couldn't have the chance to snap pictures because the bread was grab immediately setelah dihidangkan
(actually this is my promises to her and credit to her to make such a delicious bread hotdog for her lovely sis.auww so touchy)
mesti korang cakap 'ala roti hotdog je pon.tu pun nak kecoh'.haha.papela.aku nak letak gak
for today's activity:
we're gonna make kek batik again.we?aku tolong patah2kan biskut je.heh

ok back to the point
this morning i've heard from my mom
she was baking the cake for my aunt's
suddenly she told us that 'someone' mengadu kat dia
ada orang kata kek kukus yang mak jual keras
mak tanya sapa?
die cakap ada la orang kampung neh
dan seingat mak aku.orang kampung yang selalu beli adalah that 'someone'
so how come mulut2 itu boleh mengadu?
mesti anda faham kan mulut siapa yang mengadu tuh
when its time for hari raya
my mom got the orders berbelas2 biji dari kawan2 abang aku
kadang2 sampai berpuluh2 biji plus chocolate cake etc
mungkinkah someone itu dengki ngan mak aku?
even ada orang mengadu kat dia pon,xpayahla sampai nak informed kat mak aku kan
simpan dalam diam2 dah la
aku respect orang tu.aku hormat dia.xpernah kami sefamili nak kurang hajar kat dia
dulu pon dia pernah kenakan mak aku.malaslah nak cita kat sini.mengaibkan plak.
ne la orang melayu kan.bila ada yang berjaya sikit,mulalah nak dengki.tapi aku xmaksudkan sume.sesetengah je.manusia xsemuanya baik.aku pon xkata diri aku ne baik.
after this mak aku pon da malas nak wat kek untuk 'someone' itu
kalau niat dia xbaik, wat ape kita nak tolongkan.perlukah?
luar memang la nampak baik.dalam hati sape tahu.
seeing is believing.haha tah pape aku ne

2 comments:

Unknown said...

adat la tu...
org melayu ni mmg xsuke tgk bangse sndr maju..
susah betoi... huhu...

maim0k said...

haha betul2
pantang tengok orang senang sikit.mulalah nak dengki mendengki
bila nak tobat aku pon xtau